lørdag, februar 17, 2007

Advokater og telefonselgere.
       -
"First thing we do..."

Dagbladet skriver om en blogger som blir truet av advokater, telefonselgere og andre svinpelser (nærmere bestemt kapitalistisksvin). Vedkommende har uttrykt, i sin private blogg, seg negativt om bedriftsguiden.no og nettkatalogen.no og deres arbeidsmetoder. Å klage sin nød over pågående og plagsomme telefonselgere er vel ikke noe nytt, selv om det fleste nøyer seg med å klage muntlig. Det står absolutt respekt av å yttre seg i en blogg, så derfor følger jeg opp med denne bloggposten. Jeg ønsker å støtte Jarle Dahl Bergersen og hans rett til å yttre seg uten å bli antastet av griske advokater, samt å gi stemme til min avsky til truslene Bergersen har blitt utsatt for.

"Nå har begge firmaene hyret advokat for å kneble den kritiske bloggeren." -- Dagbladet.no

"Slik sett så fører Bedriftsguiden.no , Nettkatalogen.no , Wikborg, Rein & Co og Haavind Vislie ett korstog mot ytringsfriheten, fordi de mener at DE skal kunne få gjøre og si som de vil, uten at noen andre klager, blander seg bort i det." -- Nisselue, en av kommentarene til db-artikkelen

"Det som overrasker meg er ikke så mye at Nettkatalogen og Bedriftskatalogen blir sure for kritikk. Det som overrasker meg at advokatfirma opptrer som nyttige idioter og formidler løgn og fanteri. 'Plakaten på veggen'? Puh-lease! Markedsføringsloven? GMAB!

Dette er klassiske maktgrep, som man nok har håpet skulle få bloggeren til å bli snill og mild. Skikkelig leit, da, at Bedriftskatalogen og Norgeskatalogen - sammen med advokatfirmaene - nå har fått mer negativ oppmerksomhet enn en privatpersons blogg noen gang kunne håpe på å skape. Ber advokatene bruke siste rest av proffesjonalitet og anstendighet - hvis det ikke er for sent - til å gi sine klienter det råd de burde ha gitt i første omgang."
-- usignert kommentar til artikkelen

Jeg for min del håper at telefonsalg blir forbudt og i den anledning vil jeg referere til en kamerat som sluttet med telefonsalg på vegne av en humanitær organisasjon fordi han "var lei av
å svindle gamle damer". La meg i tillegg nevne at jeg er i mot svindeladvokater som Wikborg, Rein & Co og Haavind Vislie, jeg tror ærlig talt samfunnet kunne klart seg godt uten dem, i alle fall om man skal dømme etter denne saken. For alt jeg vet kan de fleste advokatene i de firmaene være skikkelige folk.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Supernøtt said...

Det aller beste er at Bergersens kone har en strikkeblogg som jeg oppdaget takket være denne saken :-D

11:33 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home