torsdag, januar 25, 2007

Champagne.

"Det er synd på oss rikinger, for vi må drikke all den sure sjampanjen..." -- Leserinnlegg i Tønsberg Blad 


I går var jeg så heldig at favorittlaget mitt spilte kamp på fjernsynet. Jeg hadde ikke noe øl i huset, så jeg tenkte at et glass rødvin kunne gjort seg,  men på grunn av oppussing på kjøkkenet er stuen litt overfylt, så jeg fant ikke vinflaskene jeg kunne ta uten å få min samboer på nakken. En flaske sprudelwasser virket da som en god idè, 30 min i fryseren så er den god, kald og forlokkende, som en ung Wenche Foss*.

  6 min:  0-1 Berbatov
20 min: 0- 2 Own Goal (Babtista)
22 min: en frekk kommentar fra min samboer

Etter 30 minutter tok jeg frem flasken, tenkte at alkohol vil døyve sorgen - før jeg oppfattet at The Gunners hadde igjen en hjemmekamp og tenkte jeg kunne feire bortemålet på forhånd. Resultatet ble at første omgangs "syndebukk", Babtista) puttet to ganger og mulighetene for avansement økte betraktelig.

Moralen er: "Ting skjer når du drikker champagne."


Det burde selvfølgelig Tor Olav Trøim ha visst, før han begynte å surve over at Dagens Næringsliv, forresten en forbasket bra avis, bedriver undersøkende journalistikk og setter fokus på mennene i finanslivet. Ikke nok med at hans surver, (dem er det som kjent nok av i avisene om dagen), men gutten med gulltangaen forsøker å bruke økonomisk makt for å påvirke Dagens Næringslivs redasjonelle innhold i saken "Kjøper askjer for å begrense gravejournalistikk", hvor et lekkert bilde av noen sjampis-kollegaer og 6 bikiniberter figurerer, under tittelen: "Gutta på tur."

Alt Tor-Ola...v skulle gjort var å tenke på moralen om champagne, og skjønt at å blande inn jenter og Arne Hjeltnes ikke nødvendigvis er noe triks. Så hadde han spart seg å kjøpe aksjer for å lage kvalm på generalforsamlingen. At det han nå viser er finanselitens forakt for den frie presse gjør vel gutten velkommen til Ukens kaktus™, eller noe?

Sitat Dagbladet: "Trøim likte dårlig at avisa brukte bildet der han poserer sammen med Hjeltnes og seks lettkledde kvinner."



Hvilket bilde ønsket han at de skulle brukt??!???



















* Wenche Foss er forresten fortsatt en stilig dame!