onsdag, januar 24, 2007

Blogging. 

Inspirasjon er viktig for en blogger. Det holder ikke å bare skrive,  man må liksom ha noe å skrive om. Hvis ikke så sklir det hele ut og man begynner å snakke om Kant's pliktetikk, den nyeste filmen man så; ("the Prestige" med Christian Bale og regissert av Christopher Nolan, to favoritter. Filmen var gjennomskuelig, men jeg likte temaet og skuespillet var strålende, også Hugh Jackman,) og nyheter (Carew har byttet klubb igjen!?)
.

Noen ganger har man bare ikke inspirasjon. Jeg leste forresten Stephen Kings "Om å skrive" for ikke så lenge siden. Arsenal slo Manchester United i helgen, og de kan komme seg til semi-finalen i Liga-cupen, om de slår Tottenham i kveld. Kampen går til-og-med på fjernsynet. Jeg har lest flere King-bøker i det siste. Lurer på hva ellers jeg skal lese fremover. Ikke noe for tungt, i alle fall.

I morgen vil jeg kanskje klare å kommentere noen nyheter. Ei dame får ikke være med i Forfatterforeningen,  ser jeg når jeg titter i dagens nettaviser. Frid Ingulstad heter hun som, i likhet med Kjell Halbing, blir holdt utenfor "Det gode selskap". Hun har visstnok skrevet flere romaner, eller serieromaner, som det visstnok heter. Ikke har jeg hørt om dama, men det behøver ikke bety noe. Jeg lurer bare på 
hvorfor alle skal bruke mediene til å sutre. Jeg lurer på om trenden vil fortsette?

Jens Stoltenberg, med et hjertesukk i Dagsavisen: "Huff, det er mye ansvar å lede regjeringen."

Jan Åge Fjørtoft til VG: "Nei, nå er jeg lei av å snakke om fotball til mediene. Her om dagen så..."

Carl Ivar Hagen til Dagbladet: "Nå synes jeg det er for mye fokus på min demagogiske personlighet og for lite på den dårlige politikken Fremskrittspartiet  fører."

Paris Hilton og venninnene: "Hva med litt kritisk journalistikk vedrørende kommersiell utnyttelse av en kjendisstatus innen såkalte kunstneriske områder som film og musikk?"