torsdag, mars 23, 2006

Televison - bare koblingen av et gresk og et latinsk ord viser hvor tåpelig idèen er.

Tror vi virkelig millenniumsmennesket vil holde seg inne og se på fjernsynet? Det moderne mennesket vil ut og skape! Mange er feiltagelsene våres når det gjelder tv. 2,5 timer bruker visst nordmannen gjennomsnittlig hver dag. Selv om jeg ligger et godt stykke unna det og har likt å sitere Mike Muir, så forsøkte jeg å se litt på tv i dag. Jeg så på deler av en sitcom jeg ikke helt kjenner, en sitcom som handlet om en Ray Barone som er nabo med foreldrene sine og Simpsons. Litt senere ble jeg minnet på at en venn er med i Prinsessen og Professoren på TV3, fengslende titulert med en låt av Pet Shop Boys. Følgelig så jeg på store deler av det programmet. Ble litt flau på mitt eget kjønns vegne og opplevde at programlederen var en nedlatende heks. (Jeg har for ordens skyld sett programmet èn gang før, uten å se hverken Ole-Magnus "bombom" eller Are "jeg har Norges feteste efternavn" Riigsaasen. Ble litt lei meg da, men den trofaste leser vet jo at jeg er vant med skuffelser.

Jeg tar også opp en kinesisk film med ordet "drage" i tittelen, til en regnværsdag/søvnløs natt. Men hva i all verdens rike er det å se på tv? Annet en fotball, selvfølgelig! Den var bedre før, også den! Discovery og Animal Planet viser noen lekre araknider og haier har siden "Jaws" vært fascinerende beyond, men ellers virker det som om fjernsynet blir verre og verre. Når jeg var liten hadde vi "Yes, Minister" og skumle påskekrimmer, mens nå er det mer eller billig "send sms og stem"-tv. Fjernsynskjermen er også fulle av celebritetshunder. Er det noe rart FrP er norges nest største parti?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Litt mer intelligent humor på TV hadde nok gjort at FrP sank som en stein!

Bort med stokk dumme amerikanske drittserier som sprer propaganda! Bort med "Alle elsker (F)R(P)aymond"! Ta tilbake den britisk godhumor!

1:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home