fredag, mars 31, 2006

Prinsessen og Professoren.

Da jeg har fått besøk på søkefrasen "prinsessen og professoren" får jeg fortsette å gi mine tapre lesere det de ønsker. Det betyr at jeg skal prøve å se noen av episodene på fjernsynet, men takket være Ole-Magnus/Bombom og Are gjør jeg jo det uansett. Målet er å skape en egen spalte kalt: "Prinsessen og Professoren", selv om det betyr at jeg må utsette planen med å skrive mye om sex.

I gårsdagens utgave av "Prinsessen og Professoren" fikk vi se jentene leke med vann og rakketter (alltid gøy) og Are innrømme at han klådde på damene. Vi fikk også se guttene gå på handletur (ille nok i seg selv), men de måtte i tillegg handle klær til jentene. Are Riksaasen har et handicap jeg har stor medfølelse for selv (fikk ikke være speider på jegerpatrulje:/) og forsøkte å vitse det hele bort ved at han "kunne kjøpe minimale plagg, slik at tilskuernes oppmerksomhet ble revet bort fra klærne". (Tabbe Are, og å gjenta det når dama sier: "hva, behager?" er virkelig uheldig og en feil, som dessverre, er lett å gjøre.)

Jeg er dritimponert over at gutta klarte å velge ut klær som (så godt som) passet og selv om jeg har jobbet med BH'er visste jeg ikke at det var to størrelser på undertøy, eller hva det nå var da. Bombom prøvde seg med logikk og sa at "jentene skal vel ikke nødvendigvis på samme fest", men det kunne jeg fortalt ham at det lønner seg alltid å regne med "worst case scenario" - heldigvis for Ole-Magnus var det jo han andre som fikk svi av juryen.

Jeg må også berolige alle tapre, nysgjerrige lesere med at Ole-Magnus, til tross for sin overlegne seier i "motekonkurransen" og hakebust, er heterofil. Han er kanskje litt femi, men er veldig glad i småjenter så om det er noen der ute som skulle ønske kontakt kan det godt formidles. Legg gjerne igjen et vovet bilde i en 'comment', jeg tror det kan være med å øke leserskaren her på "Memories and Maladies".

Må innrømme at jeg ble litt bekymret for egen legning da jeg klarte alle spørsmålene gutta fikk, inkludert sminkespørsmålene - selv om de kanskje var logiske om man bare hadde hørt uttrykkene. Tross alt har jeg jo festet med mange gutter som sminker seg. Lita Ford var jo en lettkledd dame akkompanert av gitarriff og stønning, (eller var det siste Samantha Fox?). Uansett så tenker jeg at det er en rimelig heterofil bakgrunn å ha, selv om fetteren min visstnok kler seg "stilig".

Noen ble stemt ut også nå. Det blir visst stemt hjem et par hver gang - eller de taper konkurransen eller noe sånt. Det er nok i "Idol" og "Skal vi danse" de blir stemt hjem. Uansett så fikk det hele meg til å tenke på en norsk versjon av "ti små negerbarn/indianere" av Agatha Christie. Lurer på om Ole-Magnus tør å være der når det blir mindre folk folk igjen, jeg hadde i alle fall vært skeptisk til et gods langt inne på Nittedalsskogen som gradvis tappes for folk. At man må kjøre hest og kjerre for å nå frem, kun på vinterstid hadde vel ikke beroliget meg, men så har jeg da vært på hyttetur selv. Vi følger i alle fall spent med.