torsdag, mars 23, 2006

Fotball-VM!

Det slo meg nå. Det er fotball-vm til sommeren. Tiden hvor selv fotballspilling kan bli satt på hold og hvor gutta alltid har noe å snakke om! Tid med intens glede, intens smerte og intens spenning, koblet med vennskapelig kniving, glede og drømmerier.

Ikke lenger for meg. Nå vil jeg ha andre ting å gjøre under fotball-vm. Jeg vil måtte lage middag under åpningskampen, jeg vil måtte gå på IKEA under kvartfinalen og ellers 'være tilgjengelig' under sluttspillet.

Ddet er ikke heller at jeg ikke er min egen herre, jeg har bare blitt 'etablert'. Etablerte ser ikke alle kampene i fotball-vm, sånn er det bare. Etablerte kan riktignok se alt av perifere tiddrøytesporter i vinter-ol, bare det er noen norske farger med. Ikke er vi så nøye på det som når Frp stiller krav til innvandrere via mediene, heller. Vi intervjuer gladelig sveitsere, tyskere, russere og estlendere bare de har hytte her i landet, en norsk smører, eller kjenner noen som kjenner noen som har stått på ski i Norge.

Fotball er en sport for jålete unggutter, men supporterne bør nok ha hår på brøstkassa for å være så dedikert som det kreves. Det hjelper nok også være singel og ha en forståelsesfull arbeidsgiver. Samt bo hjemme hos en morsperson.

Trøsten er, at i år så slipper vi å se kamper på perverse tider. Vi trenger ikke stå opp midt på natta for å få med oss Croatia Vs Bahrain, eller forsøke å unngå å høre resultatet mellom England og Frankrike i kampen som startet klokken 10:30 til vi skal se opptaket vel hjemme igjen. Jeg har vel aldri vært spesielt begeistret for Tyskland, spesielt ikke når det gjelder fotball, men de skal da i det minste ha at de er på Central European Time, CET.

2 Comments:

Blogger B said...

Sloss mot overmakten! Knus fasciststyret!

2:44 p.m.  
Blogger B said...

"Alle menn har rett til å se fotball-vm" - Mannerettighetene

2:44 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home