mandag, mars 27, 2006

"Faktum er vel heller at du har vært død lenge og bare ikke innsett det selv."

Sitatet ovenfor er hentet fra min venn Bjørn Tores innlegg i en tråd på Hyperionforumet, som en kommentar til utsagnet: "Og jeg sitter ikke i skyttergrava, jeg står oppreist på bakken med hendene i været, og ser at kulene likevel bare flyr forbi."-ung forumdiskutør. Utsagnet dro meg tilbake til min barndoms krigsleker og virket som et brilliant svar til alle tullingene som ødela leken med å nekte å innse at de var døde/tatt til fange. Det som slo meg er at den også beskriver godt hva som skjer i alle diskusjonsforum på nett. Noen personer vifter villt med harmløse våpen, mens andre sikter seg inn på sine egne føtter. Det er ingen måte å stoppe tåpene på, men man kan late som man er med og leker samme lek.

I mine glade barndomsår så lekte vi mye 'krig'. Foruten å vekke min interesse for eldre jenter, lærte jeg også at det var enkelte det var mer lønnsomt å gå på patrulje med, at det ikke alltid var en ulempe å være krigsfange og at noen bare ikke klarer å unngå å skyte seg selv i foten. Min advarsel til de som bevandrer de glade diskusjonsforum er å være obs på disse som ikke unngår å skyte seg selv i foten. Klovner har som kjent store føtter, så vær forsiktig så du ikke blir tatt med i skadeomfanget.


"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and then beat you with experience" -- Dilbert

1 Comments:

Blogger Supernøtt said...

Det er så vanskelig å få frem ironi i det skrevne ord. Også er det mange som bare er ute etter å krangle, småpirke, og generelt være vanskelige. Til og med om strikking, så blir det stikkepinner istedet for strikkepinner...

2:38 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home